קידוחי ניסיון ובדיקות קרקע

//קידוחי ניסיון ובדיקות קרקע

קידוחי ניסיון ובדיקות קרקע

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני תחילת הפרויקט וחששתם לשאול

התמודדות והיכרות עם הקרקע היא דרישה הכרחית בטרם מתבצעות מגוון רחב של עבודות בתחומי החקלאות, הבנייה, הכרייה, ניתוח גיאולוגי ועוד.

בדיקות הקרקע נפוצות במיוחד גם עבור תהליכי בנייה, כך שבטרם נתחיל בבנייה של מבנה כלשהו, הרי שאין מנוס מלבצע בדיקות קרקע מקיפות, במטרה לזהות את סוג הקרקע ולהתאים את סוגי היסודות אשר יישאו את המבנה.

תהליך קידוח הניסיון בודק למעשה את חוזק קרקע, כמו גם משתנים נוספים כמו גמישות, משקל וחדירותה. בדיקות הקרקע מתבצעות על פי רוב בעזרת חישוב מתמטי שתכליתו לבדוק את צפיפות הקרקע ביחס שבין המשקל לנפח שלה בפועל.

בדיקות צפיפות הקרקע מתבצעות על ידי מכונים מוסמכים אשר קיבלו דגימות נפרדות של כמה שכבות שונות בקרקע. לאחר עיבוד התוצאות, מתקבלת אינדיקציה ביחס לטיב הקרקע לבנייה. 

יצוין כי בעזרת בדיקות קרקע נוכל לקבל קנה מידה עבור שורה של קריטריונים חיוניים לתהליך הבנייה, לרבות צפיפות הקרקע, בדיקת כלונסאות וכן ביצוע תצפית ניטור הקרקע עבור מדדים שונים, כדוגמת גובה מי התהום, מליחות המים, בדיקות חלחול ועוד.

קיימים מספר רב של קידוחי ניסיון לביצוע בדיקות קרקע. אלו דורשים ידע ומיומנות, כמו גם מכשור ומכונות קידוח איכותיות, שנועדו לתת מענה שלם לכל דרישות יועצי הקרקע. 

בין סוגי קידוחי הניסיון הקיימים בשוק ניתן למנות קידוחים מסוג SPT, גלעין, ספירלה (אוגר), קוארבל 6T, בנטונייט ופולימרים.

נשאלת השאלה, כמה קידוחי ניסיון נדרשים על מנת לקבל מידע מקיף אודות הקרקע? אם כן, ככל שכמות הקידוחים תהיה רבה יותר, כך היא גם תוסיף יותר ידע תכנוני לאנשי המקצוע, ובכך עשויה למזער את עלויות הביסוס.

ראוי להוסיף כי על פי התקן ישראלי 940 להנדסת קרקע, סקר הקרקע בכל אתר פשוט יכיל לפחות 2 בורות ניסיון לעומקים הרלוונטיים לטובת ביסוס המבנה ולעומק השפעתו. ככל שהמבנה מורכב יותר, כך גם יידרשו קידוחים לעומקים משמעותיים יותר.

אז אם חיפשתם בגוגל, קידוחי ניסיון ובדיקות קרקע, הגעתם למקום הנכון!

קראו גם: קידוחי דיפון לתמ"א 38 ⇐

מומלץ וקשור ⇐ פיקוח באתר קידוחים בקרקע

By |2022-02-08T11:56:30+02:00פברואר 8th, 2022|בלוג|
דילוג לתוכן